Isnin, 21 Jun 2010

SEMINGGU DAPAT BERCUTI DI KAMPUNG (negeri cik ct wang kembang)

PERJALANAN DAPAT LAGI 2 RAKAN HAM

salam,,,semua,
Setelah sekian lama aku DI TLDM baru kali pertama aku cuti seminggu,,,(bukan Hari perayaan),,kalau selalunya aku cuti lama masa hari raya je,,tapi kali ini aku saja isi cuti untuk tenangkan kepala di negeri cik ct wang kembang tempat tumpah darahku,,,masa perjalanan pulang aku terpandang jalopy yang berantena panjang mcm jalopy aku,,,callsign pada jalopy tiada kelihatan,,aku tertanya2 siapakah gerangan empunya tuannya,,,aku cuba scan frekuensi simplex channel yang di setting pada Rig mobile aku,,tiba2 terhenti pada v44,maka terkumandang la audio jalopy dihadapan aku,,,iaitu 9W2KMC-hande khalid dan adiknya 9w2IMR-hande ishak,,bang khalid base di sungai petani dan bang ishak satu angkatan denganku tapi dia diatas udara,,,,TUDM,,base bang ishak di subang.sempat la aku QSO 2,3 over sebelum berhenti untuk bersalaman di petronas bukit bunga,,,sempat la berbual2 sambil kenal mengenali,,gambar yang sempat di ambil oleh bang khalid...


aku (9W2ksl) bersama bang khalid (9W2KMC)


bang ishak (9W2IMR) dan aku (9W2KSL)



9W2IMR,9W2KSL,9W2KMC

TU LA SERBA SEDIKIT CORETAN,,MOGA KITA BERJUMPA LAGI BANG KHALID DAN BANG ISHAK,,,73...

Isnin, 7 Jun 2010

RAJA SEHARI RAKAN HAM MANJUNG (9W2CZB)

SELAMAT PENGANTIN BARU 9W2CZB DAN SAKINAH




SELAMAT PENGANTIN BARU SAHABATKU,,MOGA KEKAL KEANAK CUCU,,,AMIN....

perarakan rombongan pengantin,,,(belarak)
video

KONVOI AMATUR MANJUNG KE KELANTAN

KONVOI V32 KE V30
STICKER KONVOI RAKAN MANJUNG KE PASIR PUTIH

salam,,,pada 5.6.10,,,,Rakan HAM manjung telah berkonvoi ke kelantan untuk ke base 9W2CZB sempena dengan dia menjadi RAJA SEHARI,ni gambar yang sempat saya ambil untuk kenangan,konvoi kami disambut oleh rakan2 akrab bachok,,destinasi pertama kami bereyeball di teratak 9W2AWQ selaku president akrab..memang kena pada selogan nya 'akrab diudara akrab didaratan dan akrab diecholink',,,,kami dilayan se akrab-akrabnya yang tak boleh kami lupakan,,walaupun kedatangan kami agak kelewatan tetapi rakan akrab sanggup menunggu untuk meyambut kedatangan rakan manjung,,terima kasih akrab,,,khususnya tuan punya rumah bang mawi dan xyl kerana susah payah menjamu kami dgn mee goreng yang sedap dan terasa pada hari ini,,,,lain kali nak kunjung makan mee lagi,,selesai eyeball di akrab kami melalui pasir putih untuk ke kota bharu,kami di pukat oleh president putra iaitu cikgu man(9w2wcl)dan hustaz ismail selaku setiausaha putra(9w2ism),,kami di bawa ke sebuah kedai makan di tengah2 padang,tak ingat kedai tu nama apa,,kami bereyeball hampir2 2 jam,,,sempat juga la bertanya kan aktiviti lokalan masing2,,,terima kasih putra khususnya cikgu man(9w2wcl)dan ustaz ismail(9w2ism) yang belanja kami rakan konvoi sekeluarga mkn dan minum di situ..tak lupa ju ga kepada pak rashid(9w2dis) yang banyak bersama kami,yang memberi pandu arah pada pak roslee(9w2tga)untuk ke pasir puteh,. pada keesokkan nya Pula rakan konvoi ke base 9w2czb untuk majlis kenduri beliau,beliau diarak dengan kelab 4x4 BOKBON,iaitu kelab 4x4 pasir putih,,sempat jgak aku bersalaman dengan 9w2yoo dan berkenalan dgn 9w2yum KAK NGAH,,dia sebagai kamera girl di majlis ini,gambar mereka berdua tak sempat diambil,memandangkan kami kesuntukan masa kami semua tak boleh tunggu lama di majlis ini,perancangan seterusnya membeli belah di rantau panjang,,dalam perjalanan ke rantau panjang rakan konvoi qso di v32,,sampai di ketereh jaluran konvoi di celah masuk oleh pokyie(9w2dts) selaku pergurus ASTRA negeri kelantan,,yang ketika itu bermobile hendak menuju ke majlis kendur 9w2czb,memandangkan kami ni rakan luar kelantan,,walaupun jauh dah kami meninggal kan pekan ketereh pokyie megejar kumpulan konvoi untuk bersalam dgn rakan konvoi,,sempat la bersalaman di pasir tumbuh,,,oleh kerana QTR dah menunjukkan 6 petang aku (9w2ksl) selaku pemandu konvoi membatalkan niat untuk ke rantau panjang,,dan mebawa pokyie dan kumpulan konvoi ke base xyl aku di kampung wakaf stan,,aku dan rakan konvoi bereyeball dengan pokyie di base xyl aku smpai QTR 7.30 petang. sempat juga la bergambar kenangan dengan pokyie,,, selepas waktu maghrib aku dan rakan konvoi memulakan perjalanan konvoi pulang ke seri manjung...tu la serba sedikit perjalan konvoi rakan manjung ke negeri cik siti wan kembang kali ini,,harap2rakan manjung berpuas hati dengan konvoi kali ini

pengorbanan rakan-rakan HAM semua yang secara langsung dan yang tak langsung kami rakan manjung hargai,,,insyaallah kalau rakan-rakan semua bertandang ke seri manjung,,akan kami semua membalas sama seperti rakan2 semua mayambut kami rakan2 konvoi,,,


9w2ekt,9w2ksl,9w2dts,9w2tjd


9w2ksl ,swal aloy, 9w2tjd, 9w2dkm,9w2iso,9w2dts,9w2ekt

9w2tjd menjamu selera di base bang mawi,,diatas kerusi dibelakang dari kiri 9w2cdk,9w2dis,9w2nmi,9w2sgc


di pasir tumbuh eyeball seketika,,dari kiri anak saudara 9w2dkm,swal aloy,9w2tjd,9w2dkm,9w2iso,9w2dts,9w2ekt



gambar kenangan di depan istana,,swal aloy dan isteri tercinta


pak president AKRAB BACHOK,,yang mulia bang mawi klasik (9w2AWQ)



bergambar kenangan di depan istana negeri kelantan dari kiri,,9w2ekt,9w2ksl,9w2tga,9w2tjd,harmonic tjd 2 org,
harmonic 9w2dkm,9w2dkm,dan swal aloy


para2 xyl bergambar kenangan di depan istana kelantan
xyl 9w2iso,xyl 9w2ksl,xyl 9w2ekt,xyl swal aloy,xyl 9w2tga

bilik operasi reapeter (9M4RAB-AKRAB BACHOK)
rakan2 konvoi di bawa melawat ke bilik operasi reapeter AKRAB di base 9W2AWQ


depan istana kelantan dari kiri
9w2iso,9w2dkm dan harmonic,9w2tga,9w2tjd dan harmonic
9w2ekt,







eyeball di pasir putih bersama cikgu man (9w2WCL) dan ustaz ismail (9w2ISM)




konvoi bergambar kenangan di hentian perah kat grik dari kiri,
9w2iso,9w2ksl,swal aloy,9w2csk,9w2ekt




calopy2 yang terlibat secara langsung dalam konvoi v32 manjung ke v30 pasir putih pada 5,6 haribula 6 2010,,sepanjang perjalanan konvoi gambar ini diambil


pada sebelah pagi sebelum konvoi dimulakan,,calopy2 di periksa untuk memastikan dalam keadaan bersedia untuk konvoi yang jauhnya lebih kurang 400 kilometer

KONVOI V32 KE V30

AA 9M4GSM

AA 9M4GSM
klik pada gambar untuk info terperinci

AA 9W2KSL

AA 9W2KSL

9M4GSM ( Gateway echolink SERI MANJUNG PERAK ) beroperasi di frekuensi 144.8650Mhz

9M4GSM ( Gateway echolink SERI MANJUNG PERAK ) beroperasi di frekuensi 144.8650Mhz
klik pada gambar

Echolink linking

Echolink linking
gateway link