Isnin, 21 Jun 2010

SEMINGGU DAPAT BERCUTI DI KAMPUNG (negeri cik ct wang kembang)

PERJALANAN DAPAT LAGI 2 RAKAN HAM

salam,,,semua,
Setelah sekian lama aku DI TLDM baru kali pertama aku cuti seminggu,,,(bukan Hari perayaan),,kalau selalunya aku cuti lama masa hari raya je,,tapi kali ini aku saja isi cuti untuk tenangkan kepala di negeri cik ct wang kembang tempat tumpah darahku,,,masa perjalanan pulang aku terpandang jalopy yang berantena panjang mcm jalopy aku,,,callsign pada jalopy tiada kelihatan,,aku tertanya2 siapakah gerangan empunya tuannya,,,aku cuba scan frekuensi simplex channel yang di setting pada Rig mobile aku,,tiba2 terhenti pada v44,maka terkumandang la audio jalopy dihadapan aku,,,iaitu 9W2KMC-hande khalid dan adiknya 9w2IMR-hande ishak,,bang khalid base di sungai petani dan bang ishak satu angkatan denganku tapi dia diatas udara,,,,TUDM,,base bang ishak di subang.sempat la aku QSO 2,3 over sebelum berhenti untuk bersalaman di petronas bukit bunga,,,sempat la berbual2 sambil kenal mengenali,,gambar yang sempat di ambil oleh bang khalid...


aku (9W2ksl) bersama bang khalid (9W2KMC)


bang ishak (9W2IMR) dan aku (9W2KSL)



9W2IMR,9W2KSL,9W2KMC

TU LA SERBA SEDIKIT CORETAN,,MOGA KITA BERJUMPA LAGI BANG KHALID DAN BANG ISHAK,,,73...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


AA 9M4GSM

AA 9M4GSM
klik pada gambar untuk info terperinci

AA 9W2KSL

AA 9W2KSL

9M4GSM ( Gateway echolink SERI MANJUNG PERAK ) beroperasi di frekuensi 144.8650Mhz

9M4GSM ( Gateway echolink SERI MANJUNG PERAK ) beroperasi di frekuensi 144.8650Mhz
klik pada gambar

Echolink linking

Echolink linking
gateway link