Rabu, 23 September 2009

EYEBALL colek di PUTRA CLUB HAM PASIR PUTIH
Balik nak raya tapi blik awal sempat ke majlis eyeball colek anjuran club PUTRA pasir putih,,terima kasih tak terhingga kepada ahli2 jawatankuasa PUTRA kerana mengadakan eyeball colek,,kerana ini dapat la bersalaman dan bekenalan dgn rakan2 yang tak pernah QSO atau jumpa didaratan..(KONTEK PERDANA),,,Majlis ni pada 18.9.09 iaitu 2 hari sebelum aidilfitri..pada hari tersebut rakan2 HAM diperantau sudah pun balik...harap2 tahun depan ada pulak..hehehe


9W2KSL,9W2BNG,,9W2NZE


9W2AWQ,,9W2RAA,,9W2YII


9W2UCC,,9W2DGW,,9W2YGC


berbaju akrab 9W2SHY ustaz SHA


president AKRAB ban mawi,,bersalaman untuk meninggalkan majlis
eye ball bersama Rakan2 SRS dan ketua AKRAB BACHOK bang mawi


9w2AWQ,,,9W2KSL,,DAN RAKAN2 SRS bukit marak


makan colek di bukit marak bersama2 rakan SRS


9w2wos lupa callsign,,,,9wNMI abg nami


9W2??? LUPA JUGAK


BANG MAWI KLASIK (9W2AWQ)-president akrab

KEGIGIHAN PENJAGA2 9M4RPT

9M4RPT PENYAMBUT PERANTAU PERANTAU DI PERANTAUAN SEMPENA AIDILFITRI

9M4RPT adalah satu reapater yang baru..umurnya baru 1 bulan lebih..tapi dah kemeriahan dan sambutan nya begitu membanggakan,,ia didirikan untuk kegunaan semua rakan HAM yang dapat mencapainya..

terima kasih kepada ahli2 tertinggi yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam menjayakan reapeter tersebut (9M4RPT)

dan terima kasih juga kepada rakan2 di 9M4RPT yang tidak kenal erti jemu menyambut rakan2 perantauan yang mennggunakan jalur tersebut semasa pulang di aidilfitri.saya salah seorang dan mewakili perantau2 yang menggunakan 9M4RPT ingin mengucapkan jutaan terima kasih tak terhingga di atas keperihatinan rakan di 9M4RPT yang memberi info trafik keadaan jalan raya semasa aidilfitri.

semasa dalam penjalanan mobile pulang dari perantauan sempat juga aku mangambil gambar banner yang di khaskan kepada perantau2,,keperihatinan ini diberikan oleh rakan2 9M4RPT,,khususnya rakan jeli.di banner tersebut terpapar gambar ahli2 tertinggi 9M4RPT...(org2 kuat)dan tak lupa juga jasa yang terbesar dari abg kamal bleh dikatakan biro pereka cipta dan penyelesai masalah...hehehe..

ni gambar banner yang terletak di pendangan indah



nak tgk muka2 org kuat klik pada gambar

Jumaat, 4 September 2009

Gateway 9M4GSM 144,8650Mhz

ASSALAMUALAIKUM,,SALAM SEJAHTERA

kat bawah ni gambar interpis 9M4GSM,,interpis ini di khas kan untuk model icom ic 2200
interpis ini buatan thai(siam),,tapi kalau sapa2 pandai tiru,dan kalau nak pinjam untuk ditiru bleh hubungi saya,Sekarang saya sudah upradge interpis ini untuk diguna pakai pada handy,idea ini aku baru dapat.oleh kerana aku nak gunapakai aku punya icom ic 2200,terpaksa la modified aku punya interpis supaya bleh guna handy..bukan apa mobile rig ada 1,ingat nak letak dalam calopy untuk balik berhari raya.Gateway 9M4GSM tetap on 24 jam semasa cuti perayaan dengan pesawat handy icom ic v999..5 wats je,kepada sesiapa saja yang bertandang ke manjung blehlah mempergunakannya di frekuesi 144,8650Mhz,,frekuansi simplex je..sekian terima kasih.

Gambar interpis (9M4GSM)----nak gambar jelas klik pada gambar



Senarai Gateway Echolink yang Terdapat Di Malaysia


9M4GIE-R My E-Links Conference
9M4RAB-R Akrab Repeter
9M4RDV-R Lahat Datu
9M4GIE-L 144.8650 Shah Alam
9M4GAJ-L 144.8875 Tumpat
9M4GKY-L 144.8650 Kota Bharu
9M4GGM-L 144.7250 G Musang
9M4GDD-L 144.7650 Selangor
9M4GOL-L 144.7375 Perlis
9M4GSM-L 144.8650 Sri Manjung
9W8RAK-L 144.8550 Kucing
9W2GKK-L 144.7550 K Krai
9W2PNS-L 144.7750 K Krai 2
9W2NKY-L 144.7300 K Kerian
9W2DCT-L 144.8750 Ciku 3
9W2JLD-L Rx Only

Ps: Kepada Rakan2 HAM yang berdekatan dengan GATEWAY tersebut boleh lah menggunakannya sekian,,,,Gunalah Demi Radio Amatur..73


AA 9M4GSM

AA 9M4GSM
klik pada gambar untuk info terperinci

AA 9W2KSL

AA 9W2KSL

9M4GSM ( Gateway echolink SERI MANJUNG PERAK ) beroperasi di frekuensi 144.8650Mhz

9M4GSM ( Gateway echolink SERI MANJUNG PERAK ) beroperasi di frekuensi 144.8650Mhz
klik pada gambar

Echolink linking

Echolink linking
gateway link